#restefesthals

Da har #restefestlua fått seg en venn, nemlig #restefesthals

Nå har du super mulighet til å kvitte deg med rester etter andre prosjekter, og det er såååå mange kule fargekombinasjoner. Hva med litt gavestrikk nå før jul? Denne halsen som er så populær om dagen, strikker du kjapt på en kveld. Du kan selv variere på lengde og bredde.

Du trenger:

Restegarn så det blir tilsammen et tykt garn. På denne har jeg brukt: 1 tråd fluffy mohair i fargen orange, 1 tråd tynn tweed i fargen brosna, 1 tråd i supersoft i fargen sunrise, og 1 tråd i supersoft i fargen rosebud. Men du tar det du har.

Rundpinne 40 cm – 9 mm

Strikkefstheten er 9 masker på 10 cm og halsen er onesize.

Legg opp 50 masker på rundpinne 40 cm – 9mm, og strikk 1 rett og 1 vrang i 15 cm. Klipp av tråden. Del halsen i to og sett 25 masker på en tråd eller ventepinne. Legg opp 10 masker Og strikk 25 masker og legg opp 11 masker. Strikk 1 rett og 1 vrang fram og tilbake. Begynn og avslutt med 1 rett på rettsiden. For å få en så fin kant som mulig ta alltid av første maske løst av. Strikk til arbeidet måler 15 cm fra skulderen.( fra der du la ut masker) fell løst av. Du skal nå strikke del 2. Plukk opp 11 masker der hvor du la ut 11 masker, strikk de 25 maskene du hadde på vent, og plukk opp 10 masker der du la ut 10 masker. Strikk på samme måte som forstykket. Fest trådene.

Da har du strikket din første #restefesthals og kulda kan bare komme…

Jeg setter stor pris på om du tagger #restefesthals og #restefestlua og meg @strikkefeber Når du legger ut ditt prosjekt på sosiale medier😊