Scrunchies – strikk de selv

Scrunchies – strikk de selv

Husker i min ungdom, nå høres jeg ut som jeger 100 år,  at vi lagde disse i haugevis. Satt timesvis foran symaskinen til mamma og sydde disse hårstrikkene i alle regnbuens farge og diverse mønstere av restestoffer av mammas syprosjekter.

And now they are back!! Strikk dine egne, superraske prosjekter og søte små gaver. Du blir jo kvitt litt garnrester og det føles godt.

Du trenger:

Diverse restegarn og passende pinner + strikk

Du kan variere med bredde og lengde på disse scrunchiene. På det grønne har jeg brukt Strikkefebers tynn tweed på pinne 4mm og strikket en 14 masker fordelt på 3 strømpepinner og strikket er rør på 28 cm. Klipp av en strikk som er ca 20 cm, tre den inni det strikkede røret og knytt en knute. Sy sammen endene.

På den gule har jeg brukt Strikkefebers Fluffy Mohair, hvor jeg la opp 50 masker på pinne 5mm og strikket fram og tilbake med glattstrikk i 8 cm og felte av. Så sydde jeg den sammen rundt strikken.

Her kan du variere i det uendelige med alle kvaliteter og strukturer, lengder og bredder…

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *